فتاحی در گزارش لوازم ورزشی:

كولاكوویچ برنامه تیم ملی را اعلام نمود

كولاكوویچ برنامه تیم ملی را اعلام نمود به گزارش لوازم ورزشی سرپرست دبیری فدراسیون والیبال اظهار داشت: كولاكوویچ برنامه های تیم ملی را برای شروع اردوها اعلام نموده است.



به گزارش لوازم ورزشی به نقل از مهر، فدراسیون والیبال به دنبال شیوع ویروس كرونا تصمیم به تعطیلی رقابت های لیگ برتر گرفت؛ تصیمی كه در دو بخش زنان و مردان متناقض بود و ابهاماتی را به وجود آورد.
طبق اعلام رسمی فدراسیون پرونده لیگ مردان در فصل جاری نیمه تمام باقی ماند و قهرمان معرفی نشد. همینطور قرار شد تیم های اول تا سوم فصل ۹۷ برای حضور در جام باشگاه های آسیا اعلام آمادگی كنند.
این تصمیم در بخش بانوان كاملاً متفاوت می باشد. باشگاه سایپا روز گذشته رسماً قهرمانی خویش را در لیگ بانوان اعلام نمود كه شائبه هایی زیادی ایجاد شد؛ همچون اینكه «چرا درحالی كه قرار بود مسابقات زنان برای اولین بار به صورت پلی آف برگزار شود، قهرمان را اعلام می كنند» و «چرا باید برخلاف بخش مردان كه پرونده لیگ نیمه تمام باقی مانده، در بخش زنان قهرمان را بدون برگزاری مرحله پلی آف اعلام كنند؟»
علی فتاحی سرپرست دبیری فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تصمیمات متناقض فدراسیون والیبال در دو بخش زنان و مردان اظهار داشت: تفاوتی بین زنان و مردان قائل نیستیم. نمی توانیم در حالیكه مسابقات مردان را تعطیل اعلام نموده ایم، رقابت ها را در بخش زنان دنبال نماییم. هنوز قهرمانی تیم سایپا را رسماً اعلام نكرده ایم. تصمیم بر این است با عنایت به شرایط حكمفرما، رقابت های لیگ را طبق نتایج ببندیم. طبق رنكینگ، تیم سایپا قهرمان است.
وی در پاسخ به این سوال كه چرا در بخش مردان به قهرمان سال قبل استناد كرده اید اما در بخش زنان، تیم سایپا را بعنوان قهرمان معرفی می كنید؟ اظهار داشت: به تیم شهرداری ورامین اعلام نموده ایم در صورت پرداخت بدهی های خود می تواند در جام باشگاه های آسیا شركت كند، در بخش زنان هم تیم ذوب آهن قهرمان سال قبل شد اما از حضور در جام باشگاه های آسیا امتناع كرد كه همین مساله سبب جریمه ۵۰۰۰ دلاری فدراسیون والیبال شد. ازاین رو ما مجبور هستیم سال جاری تیم سایپا را بعنوان قهرمان معرفی نماییم.

فتاحی تاكید كرد: در جلسه ای كه با حضور مربیان و نمایندگان باشگاه ها برگزار شد، همگی متفق القول بودند تا رقابت های لیگ تعطیل شود. درباره معرفی تیم قهرمان به جام باشگاه های آسیا هم هیچكس صحبتی نكرد. ما هم به باشگاه ها نامه زده ایم كه تا تاریخ ۹۸/۱۱/۳۰ برای حضور در جام باشگاه ها اعلام آمادگی كنند اما هیچ باشگاهی اعلام آمادگی نكرد. با عنایت به بدهی سال قبل ذوب آهن، ما سایپا را برای جام باشگاه ها معرفی می نماییم. در بخش مردان هم برای تیم شهرداری ورامین این شرط را گذاشته ایم كه ابتدا بدهی های خویش را تسویه كند. در صورت عدم تسویه، تیم های سایپا و كاله كه در رده های دوم و سوم قرار دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت.
«در صورت عدم تسویه تیم ذوب آهن، تیم پیكان بعنوان نایب قهرمان سال قبل این شانس را خواهد داشت كه آسیایی شود اما چرا شما سایپا را معرفی می كنید؟» سرپرست دبیری فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال اظهار داشت: باشگاه پیكان نه نامه ای به ما ارسال كرده و نه تماسی با ما داشته است. در جلسه ای كه با حضور مدیران عامل باشگاه ها انجام شد، نماینده هیئت مدیره باشگاه پیكان حضور داشت كه عمده صحبت های وی درباره استعلام از وزارت بهداشت بود و بیشتر تیم ها به تعطیلی مسابقات رأی دادند. همانطور كه گفتم ما تا ۹۸/۱۱/۳۰ به باشگاه ها فرصت دادیم تا برای حضور در جام باشگاه ها اعلام آمادگی كنند. فدراسیون هم هم اكنون منتظر است. اگر باشگاه ذوب آهن بدهی خویش را تسویه كند، می تواند در جام باشگاه ها حاضر شود.
وی در ادامه درباره شرایط تیم ملی والیبال هم بیان نمود: سال آینده طبق تقویم، رقابت های لیگ ملت های والیبال از ۲ خرداد ماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه خواهد داشت. تیم های چین، ایتالیا، صربستان، ایران و فرانسه به ترتیب میزبان های هفته اول تا پنجم خواهند بود. با عنایت به این كه دو هفته ابتدایی به میزبانی كشورهای چین و ایتالیا برگزار می شود و فراگیری و شیوع ویروس كرونا به این دو كشور زیاد است، منتظر هستیم تا فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) تكلیف را مشخص نماید.
فتاحی اظهار داشت: باید بر مبنای شرایط جامعه و شیوع ویروس كرونا تصمیم گیری نماییم و اینكه چه تمهیداتی از جانب مقامات بالادستی ابلاغ می شود. اگر قرار باشد در این مسابقات شركت نماییم، باید اردوها را هر چه سریعتر آغاز نماییم چون كه كولاكوویچ و كادر فنی برنامه خویش را برای شروع تمرینات ارسال كرده است. هم اكنون برای تاریخ برگزاری اردوها بحث می نماییم. منتظر هستیم ببینیم شرایط جامعه چگونه پیش خواهد رفت. در دو هفته آتی در این حوزه تصمیم گیری خواهد شد.

1398/12/13
13:52:52
5.0 / 5
3567
تگهای خبر: باشگاه , برنامه , تمرین , تیم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
لوازم ورزشی
لوازم ورزشی
varzeshtools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم ورزشی محفوظ است

لوازم ورزشی

لوازم و ادوات ورزشی