مهر در گزارشی بررسی كرد؛

كاپیتان پرسپولیس نزدیك به خط آخر

كاپیتان پرسپولیس نزدیك به خط آخر به گزارش لوازم ورزشی یكی از ماندگارترین بازیكنان لیگ برتر ایران كه حالا كاپیتان پرسپولیس است در دو فصل اخیر مسیری را نشان داده كه به نظر می آید در انتها فصل نوزدهم منجر به آویختن كفش های وی خواهد شد.



به گزارش لوازم ورزشی به نقل از مهر، سید جلال حسینی كاپیتان و مدافع میانی تیم فوتبال پرسپولیس با ۳۸ سال سن اگر مسن ترین بازیكن لیگ برتر نباشد، بطور قطع یكی از این افراد است كه در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی می كند. كاپیتان سرخ پوشان كه در آستانه ۳۹ سالگی قرار دارد، با ۱۹ سال حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران و ۱۱۶ بازی ملی، یكی از ماندگارترین بازیكنان تاریخ فوتبال ایران است. اما این بازیكن باتجربه دیگر آن جایگاه ثابت و همیشگی اش را در پرسپولیس ندارد و شاید كم كم نشانه های بازنشستگی در وی مشاهده می شود.
حسینی به جز یك فصلی كه لژیونر شد و در تیم الاهلی قطر بازی كرد، در ۱۸ دوره از ۱۹ دوره لیگ برتر بازی كرده و پوشیدن پیراهن تیم های ملوان، سایپا، سپاهان، نفت و پرسپولیس (در دو مقطع) را تجربه كرده است. وی بیشتر از ۴۶۰ بار در لیگ برتر ایران با پیراهن این تیم ها به میدان رفته كه این هم در نوع خود ركورد منحصر به فردی است. حسینی در این مدت ۲۰ بار هم در مسابقات لیگ برتر موفق به گلزنی شده است.
بیشترین حضور متوالی حسینی در یك تیم به سایپا باز می گردد كه او ۴ سال متوالی در آن عضویت داشته است و پایین ترین میزان حضور هم به تیم نفت تهران باز می گردد كه تنها یك فصل در آن بازی كرده است.
حسینی پس از ۱۱۶ بازی و ۸ گل ملی، برای نخستین بار پس از دیدار تداركاتی تیم ملی ایران مقابل ازبكستان و در آخرین سفر تیم ملی پیش از اعزام به جام جهانی روسیه به اردو فراخوانده نشد تا مشخص شود از نظر كی روش كاپیتان تیمش به نقطه آخر رسیده است. حسینی در آذرماه ۹۷ با صدور پیامی رسما بازنشستگی خودش از بازیهای ملی را اعلام نمود و پس از آن تنها برای پرسپولیس بازی كرد.
كاپیتان سرخ پوشان اما در فصل جاری هم آن جایگاه سابقش را در قلب دفاعی سرخ پوشان نداشت تا جایی كه به نظر می آید گل محمدی، هم مثل كالدرون بیشتر به زوج شجاع خلیل زاده و محمد حسین كنعانی زاده معتقد باشد.
كاپیتان سرخ پوشان در این فصل تنها ۱۱ بار برای این تیم به میدان رفته و در مقایسه با فصول گذشته نیمكت نشینی های بیشتری داشته است. هرچند وی هر زمان در زمین بوده عملكرد قابل قبولی داشته، اما چنین به نظر می آید حسینی در سن ۳۸ سالگی نمی تواند در تمام دقایق همه بازیهای فصل حضوری موثر داشته باشد.
حسینی از ۱۱ باری كه برای پرسپولیس به میدان رفته ۹ بار در تركیب ثابت قرار داشته كه این كمتر از نیمی از بازیهای تیمش است. كاپیتان سرخ پوشان دو بار هم مقابل پیكان و نساجی بعنوان بازیكن جانشین در دقایق پایانی از نیمكت به زمین رفت.
كاپیتان سرخ پوشان در هفته های اول و دوم مقابل پارس جنوبی جم و تراكتور در تركیب تیمش قرار گرفت و ۴ بازی متوالی مقابل صنعت نفت، استقلال، سپاهان و شهر خودرو را از دست داد. وی سپس مقابل پیكان ۷ دقیقه پایانی به میدان رفت و دو بازی متوالی دیگر مقابل شاهین و ماشین سازی را از دست داد.
حسینی پس از آن در ۳ بازی مقابل فولاد، نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن در تركیب ثابت قرار گرفت و بازی مقابل گل گهر را از دست داد. مقابل سایپا به میدان رفت بازی با پارس جنوبی را به صورت كامل از دست داد و سپس مقابل نساجی هم در ۵ دقیقه پایانی به میدان رفت.
مدافع باتجربه قرمزها پس از آن در ۳ بازی متوالی مقابل تراكتور، صعنت نفت و استقلال به میدان رفت و آخرین بازی این تیم مقابل شهر خودرو را هم از دست داد.
حسینی در این فصل جمعا در ۱۱ بازی برای تیمش به میدان رفته و جمع دقایق حضور وی در زمین هم ۸۲۲ دقیقه می باشد. این آمار شاید نشان دهنده این واقعیت باشد كه باتجربه ترین بازیكن پرسپولیس كم كم به خط آخر و نقطه خداحافظی با مستطیل سبز نزدیك می شود. آن هم در حالیكه با عوض شدن سال و رفتن به سال جدید، در آستانه ۳۹ سالگی قرار می گیرد. شاید هم حسینی بتواند حداقل یك فصل دیگر هم برای سرخ پوشان به میدان برود و پاسخ این سئوالات را گذشت زمان مشخص خواهد نمود.

1398/12/19
21:19:07
5.0 / 5
3589
تگهای خبر: استقلال , بازی , بازیكن , پرسپولیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
لوازم ورزشی
لوازم ورزشی
varzeshtools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم ورزشی محفوظ است

لوازم ورزشی

لوازم و ادوات ورزشی