كریمی :

هیچوقت بدنبال حاشیه نبودم

هیچوقت بدنبال حاشیه نبودم لوازم ورزشی: مدعی وزن 97 كیلوگرم تیم ملی كشتی آزاد در حالی سال قبل را پشت سر گذاشت كه گرفتار یك مصدومیت سنگین شد و روند عادی تمریناتش كاملا تغییر نمود.



به گزارش لوازم ورزشی به نقل از مهر، علیرضا كریمی دارنده سه مدال نقره و برنز رقابتهای جهانی بعنوان یكی از چهره های سرشناس اما مصدوم اردوهای تیم ملی بود كه طی ماه های گذشته با انجام اقدامات ویژه درمانی و پزشكی، روند رو به جلو و موفقیت آمیزی را برای بازگشت به میدان داشت. هرچند لغو اردوی تیم ملی گریبان او را هم گرفت و اجازه نداد تا تمرینات خودرا در خانه كشتی و زیر نظر كادر فنی و پزشكی مخصوص تیم ملی دنبال كند، اما او همچنان در كرج مشغول تمرین است.
آزادكار مدعی وزن ۹۷ كیلوگرم تیم ملی كشتی ایران باتوجه به ایام عید نوروز و سالی كه پشت سر گذاشت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از همان بچگی كه نشان دادم به كشتی را علاقمندم همه می دانستند كه من پیشرفت خوبی در این رشته خواهم داشت. از ۹ سالگی و دورانی كه تازه كشتی را آغاز نموده بودم همیشه آرزوی حضور در المپیك را داشتم و بدنبال مدال طلا بودم. به هر حال روزگار نیز اینگونه قم خورد كه حالا در یكقدمی حضور در المپیك باشم و بتوانم برای رسیدن به بزرگترین آرزوی زندگی ورزشی ام تلاش كنم.
وی اشاره كرد: زمانی كه احسان لشگری در المپیك كشتی می گرفت به شدت طرفدار او بودم و به یاد دارم در ان زمان در رده جوانان كشتی می گرفتم. در خانه كشتی هنگام كشتی های احسان لشگری با تمام وجود آرزوی می كردم او بتواند فینالیست شود و مدال طلا بگیرد اما متاسفانه در یكقدمی فینال متوقف گردید و در نهایت با مدال برنز المپیك به ایران بازگشت. در آن روزها مدام در ذهنم مرور می كردم كه آیا من هم می توانم روزی در المپیك كشتی بگیرم.
كریمی افزود: خیلی خوشحالم كه بعد از سال ها به شرایطی رسیدم كه می توانم در المپیك كشتی بگیرم. تمام هدف من حضور در المپیك است و حتی شب و روز برای رسیدن به این هدف با وجود مصدومیت تمرین كردم و سختی ها را به جان خریدم.
آزادكار مدعی تیم ملی درباب حریف نامدار و توانمند روس خود نیز اظهار داشت: عبدالرشید سعدالله یف روس یكی از بهترین آزادكاران هم وزن من است كه اتفاقاً سابقه كشتی با او را دارم. من اگر در المپیك حضور یابم به چیزی جز مدال طلا فكر نمی كنم و از هیچ حریفی هم هراش ندارم. من با سعدالله یف روس كشتی گرفتم و اگر اسیر اشتباهاتم نشده بودم هیچ بعید نبود این كشتی را با پیروزی تمام می كردم. مصاف من با او در بعضی اوقات پایاپای می شد اما به هر حال او تجربه بیشتری داشت و در نهایت برنده شد. الان نیز امیدوارم در یك میدان دیگر حتی المپیك بتوانم با او كشتی بگیرم و عملكرد بهتری داشته باشم.
نایب قهرمان كشتی جهان در واكنش به اینكه آیا تمایلی به داشتن لقب در دنیای كشتی دارد یا خیر، اظهار داشت: به هیچ عنوان تمایلی به داشتن لقب در كشتی ندارم و دوست دارم همه مرا به همان اسم خودم صدا بزنند. من به دنبال این مسایل نیستم و فقط اهتمام می كنم هر گاه به میدان می روم با بهترین عملكرد از میدان خارج شوم. در هیچ میدانی حتی تداركاتی، راضی به مدال نقره و برنز نیستم و فقط به طلا فكر می كنم. مطمئناً اگر در المپیك هم كشتی بگرم به چیزی جز طلا فكر نخواهم كرد
كریمی به دوری از حواشی اصرار كرد و اظهار داشت: همیشه از زمان ابتدای حضورم در رده های ملی از مسایل حاشیه ای گریزان بودم. من فكر می كنم این مساله به ذات ورزشكاران مربوط می شود و هیچ فرقی ندارد كه در چه سطحی باشید. من فكر می كنم اگر قرار بود اسیر مسایل حاشیه ای شوم تابحال این اتفاق افتاده بود بنا بر این همیشه اهتمام كردم به جز كشتی به چیز دیگری فكر نكنم.

آزادكار باانگیزه تیم ملی كشورمان در پاسخ به این پرسش كه پس از المپیك چه برنامه ای دارد، اظهار داشت: هنوز برای چنین تصمیمی زود است و اول اجازه دهید من در المپیك شركت كنم. البته اگر در این میدان با مدال همراه بودم كه پس از بازگشت كمی استراحت می كنم. اگر هم كه دست خالی از المپیك بازگشتم پس از مدتی باردیگر استارت می زنم و با امید و انگیزه بیشتر برای آینده برنامه ریزی می كنم.
وی به زحمات خانواده اش در طول این سال ها اشاره نمود و اظهار داشت: امیدوارم بتوانم در المپیك مدال بگیرم تا این افتخار را تقدیم خانواده ام كنم. پدرم در طول این سال ها زحمات زیادی برای من كشید. او بازنشسته است و زمانی كه كار می كرد برای رفاه ما مجبور بود چند شیفت كار كند. تنها آرزویم این است كه بتوانم با موفقیت در المپیك، گوشه ای از زحمات پدرم را جبران كنم.
كریمی درباب وضعیت كنونی ورزش ایران و شیوع ویروس كرونا نیز اظهار داشت: متاسفانه مدتی است كه مردم كشورمان همچون دیگر نقاط جهان با ویروس كرونا دست به گریبان هستند. این اتفاق همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و حتی اردوهای كشتی را هم لغو نمود. من هم چاره ای جز تمرینات انفرادی در كرج ندارم و اهتمام كردم با همین شرایط خودم را در سطح آمادگی نسبی نگه دارم. فقط امیدوارم در سال جدید هر چه زودتر شاهد فروكش كردن این ویروس باشیم و باردیگر بتوانیم روال عادی زندگی را پیش بگیریم.
وی در آخر به روند درمان زانوی مصدومش اشاره نمود و اظهار داشت: وی اشاره كرد: به سبب مصدومیت شدید از ناحیه زانو مدتها از تمرینات سنگین كشتی دور بودم اما رفته رفته شرایطم بهتر شد و اواخر سال قبل تمرینات كشتی بر روی تشك را آغاز كردم. البته همچنان مراقب هستم كه روند درمان كامل شود و مشكل دیگری بوجود نیاید. خوشبختانه تابحال كه مشكلی نداشتم و تمرینات را بدون درد از ناحیه زانو پشت سر می گذارم. كشتی آزاد هنوز سه سهمیه المپیك كسب نكرده كه یكی از سهمیه ها در وزن من است. امیدوارم با پشت سر گذاشتن این روزها بتوانم به همان شرایط مطلوب همیشگی برسم و با كسب سهمیه، راهی المپیك بشوم.


منبع:

1399/01/15
13:07:28
5.0 / 5
3278
تگهای خبر: المپیك , برنامه , برند , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
لوازم ورزشی
لوازم ورزشی
varzeshtools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم ورزشی محفوظ است

لوازم ورزشی

لوازم و ادوات ورزشی