در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد

افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو در تهران

افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو در تهران به گزارش لوازم ورزشی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا با افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو در تهران برای سال آینده موافقت کردند و قیمت بلیت خط تهران-کرج برای سال آینده را ۱۵۰۰ تومان تعیین کردند.


به گزارش لوازم ورزشی به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در چهل و هشتمین جلسه علنی این شورا در ادامه بررسی لایحه شهردار تهران در مورد تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۱ تعیین نرخ کرایه متروی تهران-کرج را در دستور کار خود قرار دادند که در همین راستا تشکری هاشمی اظهار داشت: برپایه پیمایش از صفر تا دو کیلومتر و بعد از آن هر دو کیلومتری که اضافه می شود مبالغ تغییر خواهدنمود که حداقل مبلغ برای سال آینده ۲۰۰۰ تومان خواهد بود و حداکثر برای کسی که طولانی ترین مسیر را با مترو برود ۲۵۰۰ تومان خواهد بود.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم در قرائت جدول تعیین نرخ خطوط مختلف مترو اظهار داشت: برای خط داخل شهر ۲۵۰۰ تومان، برای بلیت تک سفره خط ۵، ۲۸۰۰ تومان، بلیت تک سفره هشتگرد ۷۵۰۰ تومان و برای بلیت تک سفره خط فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان پیشنهاد داده شده است.
تشکری هاشمی اضافه کرد: در صورتیکه امکان استقلال خط کرج توسط شهرداری فراهم گردد برای خط کرج مبلغ ۱۰۰۰ تومان محاسبه می گردد. یعنی اگر برای خط کرج-تهران کسی بخواهد تنها از این خط استفاده نماید بلیت جداگانه ای باید استفاده گردد.
در ادامه این جلسه امانی با طرح پرسشی اظهار داشت: در ابتدا چطور می شود این تفکیک را انجام داد؟. حدودا کاری نشدنی نیست و در صورت تحقق این مورد هم چرا باید برای ۴۰ کیلومتر تنها ۱۰۰۰ تومان پرداخت شود؟.
تشکری هاشمی در پاسخ به پرسش امانی اظهار نمود: مطابق قانون برنامه پنج ساله ششم تکلیف شده که کلیه خطوط متروی حومه باید در نهایت به راه آهن جمهوری اسلامی تحویل داده شود. در این صورت نرخ گذاری کنترل و مدیریت در بلند مدت بر عهده راه آهن جمهوری اسلامی خواهد بود.
وی ادامه داد: در مورد نرخ باید به این نکته دقت کنیم که هم اکنون تنها ۳۵۰ تومان برای تهران-کرج دریافت می شود. ما تاکید کردیم که اگر کسی فقط خواست مسیر کرج-تهران را برود چرا باید ۲۸۰۰ تومان بدهد. با استقلال این خط ۱۰۰۰ تومان پرداخت می کند که به عدالت نزدیک تر است. در مورد خط هشتگرد هم هم اکنون با توجه به این که این خط تازه تأسیس است تعداد بسیار کمی مسافر دارد بشکلی که برخی روزها قطار در این خط با یک مسافر و یا حتی بدون مسافر حرکت می کند.
صادقی دیگر عضو شورای شهر تهران هم در جریان بررسی این لایحه اظهار داشت: کسی که از متروی حسن آباد به ایستگاه امام خمینی (ره) می رود باید ۱۸۰۰ تومان پرداخت کند. چطور می شود از کرج تا صادقیه ۱۰۰۰ تومان بدهد. در این میان تناسبی وجود ندارد؛ بنابراین باید دقت شود که به عدالت نزدیک تر شویم.
در ادامه این جلسه شایسته مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه هم اظهار داشت: مترو بعنوان ستون فقرات حمل و نقل عمومی شهر تهران و حتی استان البرز درحال خدمت رسانی است. الان ارزان ترین بلیت مترو در دنیا را داریم و از این حیث مقام نخست در جهان را داریم. بلیت ارزان به اضافه تخفیفاتی که شورا در نظر می گیرد سبب کاهش درآمدهای مترو می شود. بشکلی که در محاسباتی که داریم یک دهم قیمت بلیت از شهروندان دریافت می شود در صورتیکه جبران آن بر عهده شهرداری و دولت می باشد.
وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰، ۷۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به مترو و شهرداری تهران است و در سال آینده هم ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم محقق شود. از طرف دیگر برخی دستورات مثلاً از جانب ستاد ملی کرونا داده می شود در مورد تغییرات در فیلترها و هواسازهای مترو بشکلی که در نهایت آخرین تکنولوژی روز دنیا از ما درخواست می شود که برای سلامت مسافران استفاده می نماییم تا هوای پاک و ضدعفونی شده را به شهروندان عرضه نماییم. همینطور در بحث خدمات اجتماعی و... هم که وظیفه ماست اقدامات لازم را انجام می دهیم ولی به لحاظ وظایف دولت، همچنان این بودجه ها از سوی دولت تأمین نشده است.
شایسته افزود: در مورد بلیت خط کرج بحث های تخصصی انجام شد. هم اکنون اگر افراد از تجریش به دورترین نقطه کرج بروند عملا همان بلیت ۲۰۰۰ تومانی را پرداخت می کنند. در خط ۵ مبلغ دریافتی ۳۵۰ تومان است و گاهی خطی مثل خط فرودگاه امام خمینی (ره) به لحاظ تعمیر و نگهداشت به صرفه و صلاح مترو نیست چونکه روزانه مسافران این خط ۱۰۰ نفر هستند. در مورد خط هشتگرد هم مبحث به همین شکل است و برخی موارد صفر و یا یک مسافر داشته ایم. بنابراین به لحاظ هزینه ها به صرفه نیست. از طرف دیگر مسافران خط کرج به لحاظ قیمتی بسیار حساس هستند به همین دلیل پایه ۱۰۰۰ تومان که کف قیمت است و البته هزینه های ما را تأمین نمی کند در نظر گرفته ایم.
به گزارش لوازم ورزشی به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در نهایت بعد از بحث و بررسی با پیشنهاد چمران در مورد تعیین قیمت ۱۵۰۰ تومان برای کرایه خط متروی تهران-کرج موافقت کردند. بدین سان اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی کلی این لایحه با اکثریت آرا با افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو در شهر تهران برای سال آینده موافقت کردند.




منبع:

1400/12/01
23:21:15
5.0 / 5
536
تگهای خبر: استقلال , برنامه , تخصص , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
لوازم ورزشی
لوازم ورزشی
varzeshtools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم ورزشی محفوظ است

لوازم ورزشی

لوازم و ادوات ورزشی