دو خارجی ثابت كردند؛

ضرورت بازبینی در بعضی تصمیم گیری ها و قوانین من در آوردی فوتبال

ضرورت بازبینی در بعضی تصمیم گیری ها و قوانین من در آوردی فوتبال لوازم ورزشی: هافبك آفریقایی تیم فوتبال استقلال و مهاجم فعلی تیم سپاهان با عملكردشان در لیگ برتر ثابت كردند كه برخی قوانین حاكم بر فوتبال ایران باید مورد بازبینی قرار بگیرد.



به گزارش لوازم ورزشی به نقل از مهر، هفته بیست و ششم لیگ برتر هم همراه بود با تداوم درخشش دو ستاره خارجی تیم های مدعی استقلال و سپاهان.
در حالی كه آیاندا پاتوسی كه بسیاری او را یكی از بهترین خریدهای خارجی تاریخ باشگاه استقلال می دانند پس از زدن گلی طلایی و ۳ امتیازی در ورزشگاه نقش جهان مقابل سپاهان، در این هفته هم پاسی طلایی برای گل ۳ امتیازی آبی پوشان ارسال كرد، كی روش استنلی بهترین گلزن این فصل رقابتهای لیگ برتر هم با ۲ گل، ۲ پاس گل و گرفتن یك پنالتی نقش اول را در پیروزی پر گل تیمش برابر سایپا ایفا كرد.

كی روش دومین و پاتوسی نخستین فصل حضورشان در فوتبال ایران را سپری می كنند. این دو بازیكن به سختی و با تلاش زیاد مدیران باشگاهشان توانستند از فیلتر قوانین دست و پا گیر و عجیبی كه مانع از حضور آنها در فوتبال ایران می شد عبور كرده و با ارفاق! به استاندارد حضور در لیگ برتر رسیدند.
كی روش فصل گذشته توسط باشگاه ذوب آهن وارد فوتبال ایران شد كه با استناد به قانونی عجیب هفته ها پشت خط ماند تا مجوز حضور در میدان را گرفت. این مهاجم بلند قامت همان فصل گذشته هم نشان داد نه تنها كیفیتی پایین تر از لیگ برتر ندارد، بلكه چند كلاس بالاتر از فوتبال ایران است.
همین مشكل را در نیم فصل دوم آیاندا پاتوسی داشت و این بازیكن خلاق هم با استناد به همان قانون پشت خط مانده بود. حالا پاتوسی در كمتر از نیم فصل به مؤثرترین و امتیازآورترین بازیكن استقلال تبدیل گشته و یكی از ستاره های لیگ برتر است.
عملكرد پاتوسی و كی روش نشان داده است كه قانونی كه مانع از حضور این بازیكنان می شد گرفتار نقص بوده و قانونگذار اجبار دارد تا خط كش عیار سنج خویش را مورد بازبینی قرار دهد.

این قانون تنها نمونه ای از برخی قوانین «من در آوردی» و دست و پاگیری است كه از سال های گذشته تابحال در فوتبال ایران وضع گردیده است. چه قوانینی كه دیگر وجود ندارند و چه آنهایی كه هنوز هستند و بعضی از آنها باید مورد بازبینی قرار گیرند.
بسیاری از این قوانین از «دورهمی» های فدراسیون نشینان، اعضای سازمان لیگ و هیأت رئیسه بیرون آمده و پیش از كارشناسی، ابلاغ و لازم الاجرا می گردد. تا جایی كه به نظر می آید معمولاً این قوانین جنبه آزمون و خطا دارد و تصمیم سازان ترجیح می دهند به جای وقت گذاشتن پیش از ابلاغ، نتایج آنرا در عمل ببینند.

1398/01/30
13:51:27
5.0 / 5
4554
تگهای خبر: استقلال , بازی , بازیكن , باشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
لوازم ورزشی
لوازم ورزشی
varzeshtools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم ورزشی محفوظ است

لوازم ورزشی

لوازم و ادوات ورزشی