واكنش عضو شورای شهر اردبیل به حذف نام شورا از مصوبه مجلس

واكنش عضو شورای شهر اردبیل به حذف نام شورا از مصوبه مجلس به گزارش لوازم ورزشی اردبیل عضو شورای اسلامی شهر اردبیل به حذف نام شورا از مصوبه مجلس در مورد دریافت عوارض واکنش نشان داد.



علیرضا پوستی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: شورای اسلامی شهر و روستا از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و تشکیل آنها تا سال 1375 عملا مسکوت مانده بودند، ولی از سال 1375 با تصویب قانون تشکیل شوراها و برگزاری نخستین دوره انتخابات شورا، عملا از سال ۷۸ نخستین دوره شوراها در کشور تشکیل گردید.
وی ادامه داد: قانون شوراها قرار بود مدیریت شهری را از راه منتخبان مردم در شوراهای شهر و روستا به خود مردم واگذار کند و به تدریج قسمتی از اختیارات دولت را در شهرها و روستاها از راه شوراها به مردم واگذار نماید و انتظار مردم این بود که به تدریج شوراها بتوانند مدیریت شهری را در حوزه های مختلف همچون حوزه های آب و فاضلاب، برق شهری، راهنمایی و رانندگی و خیلی از حوزه های دیگر که واقعا امکان مدیریت شهری از راه خود مردم و به واسطه منتخبان مردم فراهم بود به دست گیرند، ولی متاسفانه عملا این گونه نشد و روز به روز تسری و تصدی دولت، کمتر نشد و بیشتر هم شد.
عضو شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس دهم تصویب شده و از جانب شورای نگهبان برای انجام اصلاحاتی به مجلس شورای اسلامی عودت داده شده بود و در کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بررسی شده و طی این اصلاح هر جایی که اسمی از شورای اسلامی شهر برده شده بود، در این مصوبه اسم شورا حذف شده و عملا یک حالت سردرگمی اتفاق افتاده است.
وی افزود: در مورد مصوبات شورا، تعرفه و عوارضی که تاکنون شورا در شهرهای مختلف مصوباتی داشته، اسم شورا حذف شده و به جای شورا از وزارت کشور و فرمانداری ها نام برده شده است و عملا مرجع، نحوه و چارچوب دریافت عوارض را مقرر شده تا وزارت کشور تعیین کند و با این حساب یکی از اختیارات مهم شورا که تصویب عوارض بود و از جانب شهرداری ها دریافت می شد، با این مصوبه زیر سوال رفت.
پوستی تصریح کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عنایت به این که برخی از این عزیزان قبلا شهردار و عضو شورا بودند، انتظار داشتیم با دقت بیشتری این مورد بررسی می شد و به این راحتی شورا طی این مصوبه حذف نمی شد.
وی افزود: انتظارداریم که در لایحه درآمد پایدار شهرداری ها که این لایحه هم از جانب شورای نگهبان به مجلس عودت داده شده و مقرر است باردیگر در مجلس مطرح شود، این مورد حتما اصلاح گردد و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان برقرار گردد، اصولا عوارض با نظر نمایندگان مردم در شورا و بر مبنای مقتضیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و در چارچوبی که از قبل هم توسط وزارت کشور ابلاغ گردیده بود تعیین می شد، ولی اینکه اسم شورا حذف شود و جزئیات این مورد را هم از اختیارات شورا حذف نمایند جای سوال دارد.
عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به اینکه در شهرهای مختلف در این خصوص اعتراض صورت گرفته و انتظار داریم شورای اسلامی شهر اردبیل هم نسبت به این قضیه واکنش نشان دهد. همچنین شورایعالی استان ها و مجمع مشورتی روسای شورای مراکز استان هم نسبت به این مورد واکنش نشان دهند. امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس هم با نمایندگان پارلمان محلی همراه شده، ابهامات و اشکالات بوجود آمده در قانون را که ناقض مصوبه سال 1375 مجلس تحت عنوان اختیارات شورا است، رفع نمایند.




منبع:

1399/09/18
17:44:14
5.0 / 5
867
تگهای خبر: تیم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
لوازم ورزشی
لوازم ورزشی
varzeshtools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم ورزشی محفوظ است

لوازم ورزشی

لوازم و ادوات ورزشی