پیشنهاد خبرنگار فوتسال ژاپن برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا

پیشنهاد خبرنگار فوتسال ژاپن برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا لوازم ورزشی: خبرنگار فوتسال ژاپن پیشنهاد نمود برای تعیین پنج سهمیه فوتسال آسیا در جام جهانی، مسابقات انتخابی بین هشت تیم اجرا شود.



به گزارش لوازم ورزشی به نقل از مهر، مسابقات فوتسال قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا برای کشورهای این قاره برای ۱۶ تیم راه یافته به این مسابقات اهمیت دو چندانی داشت چونکه پنج تیم برتر این رقابت ها، جواز حضور در مسابقات جام جهانی فوتسال را هم کسب می کردند. شیوع ویروس کرونا ابتدا منجر به تعویق فوتسال قهرمانی آسیا به سال ۲۰۲۱ و سپس لغو این مسابقات شد.
در نهایت AFC تصمیم گرفت میزبانی دوره بعدی این مسابقات در سال ۲۰۲۲ را به کشور کویت بسپارد و در صورت برگزاری جام جهانی فوتسال، به شیوه خودش سهمیه های آسیا را مشخص نماید.
این موضوع انتقاد خیلی از کشورها حتی ایران را به دنبال داشته است. باوجود اینکه طبق رنکینگ جهانی و آسیایی و همین طور فاکتورهای برگزاری لیگ فوتسال، صعود ایران به جام جهانی قطعی است اما عدم برگزاری مسابقات انتخابی «بی عدالتی» در قبال کشورهایی تلقی شده است که سرمایه گذاری زیادی در این رشته داشته اند.
«استیو هریس» خبرنگار و کارشناس فوتسال ژاپن که رویدادها و اتفاقات این رشته در قاره آسیا را به خوبی رصد می کند، پیشنهادی را برای تعیین تیم های آسیایی برای حضور در جام جهانی ارائه کرده است.
استیو اظهار داشت: مسابقات مقدماتی فوتسال قهرمانی آسیا سال قبل برگزار و منجر به صعود ۱۶ تیم به این مسابقات شد. اگر مجبور باشیم از بین ۱۶ تیم بدون رقابت واقعی تیم ها را انتخاب نماییم، پیش از هر چیز می توان تعداد تیم ها را به عدد هشت کاهش داد: تیم هایی که در مرحله مقدماتی در گروه های خود اول شدند یعنی تایلند، اندونزی، ازبکستان، ایران، چین، ژاپن، کویت و لبنان.
وی اضافه کرد: در مرحله بعد می شود بین این هشت تیم یک مسابقه (به صورت پلی آف) برگزار کرد: ایران مقابل اندونزی، ژاپن با چین، ازبکستان مقابل لبنان و تایلند برابر کویت. هر تیمی برنده شد راهی جام جهانی بشود. بهترین تیم بازنده هم بعنوان سهمیه پنجم راهی جام جهانی شود. این عادلانه ترین روش است.
خبرنگار و کارشناس فوتسال ژاپن درباره احتمال برگزاری جام جهانی فوتسال هم اظهار داشت: فکر می کنم اگر کمیته بین المللی المپیک، مسابقات المپیک توکیو را لغو کند، احتمال لغو جام جهانی از طرف فیفا بسیار زیاد است. و من کاملاً عقیده دارم که بازی های المپیک توکیو لغو خواهد شد.


منبع:

1399/11/03
13:28:01
0.0 / 5
1099
تگهای خبر: المپیك , بازی , برند , تیم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
لوازم ورزشی
لوازم ورزشی
varzeshtools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم ورزشی محفوظ است

لوازم ورزشی

لوازم و ادوات ورزشی